Foto: fph.vse.cz
Diplomová práce - Jaroslav Franta
Katedra marketingu
Diplomová práce: Analýza marketingových komunikačních aktivit homeopatického přípravku Oscillococcinum v ČR
Autor: Jaroslav Franta
Vedoucí: Ing. Marcela Zamazalová, Ph.D., navrhuje hodnocení 1
Oponent: Markéta Procházková, navrhuje hodnocení 1
Obhájeno: 2009
keywords: homeopatie, Oscillococcinum, Boiron
Anotace:
Práce se zabývá analýzou televizní reklamy homeopatického přípravku proti chřipce a nachlazení Oscillococcinum v České republice. První část je věnována teoretickému základu, zaměřuje se na nástroje marketingové komunikace, metody stanovení marketingového rozpočtu a především na mediální plánování. Praktická část nejprve seznamuje se společností Boiron CZ a přípravkem Oscillococcinum a dále se věnuje televizní reklamě za období posledních dvou let. Za pomoci monitoringu mediálních výdajů analyzuje celý segment a hlavní konkurenty, data z výzkumu MML-TGI pak pomáhají při definici cílové skupiny a podrobnějšímu zkoumání jejích charakteristik, postojů a konzumace médií. Práce se dále zabývá analýzou dat sledovanosti z TV Metru a v neposlední řadě dokládá vliv televizní reklamy na vývoj prodejů přípravku Oscillococcinum za pomoci dat z výzkumu IMS Health.