Pseudovědy

R. P. Feynman: "Věda je dlouhou historií školení o tom, jak si přestat lhát do kapsy."

preview

Foto: fph.vse.cz

Diplomová práce - Jaroslav Franta

Katedra marketingu

Diplomová práce: Analýza marketingových komunikačních aktivit homeopatického přípravku Oscillococcinum v ČR

Autor: Jaroslav Franta

Vedoucí: Ing. Marcela Zamazalová, Ph.D., navrhuje hodnocení 1

Oponent: Markéta Procházková, navrhuje hodnocení 1

Obhájeno: 2009

https://www.vse.cz/vskp/15097_analyza_marketingovych_komunikacnich_aktivit_homeopatickeho_pripravku_oscillococcinum_v%C2%A0cr

keywords: homeopatie, Oscillococcinum, Boiron

 

Anotace:

Práce se zabývá analýzou televizní reklamy homeopatického přípravku proti chřipce a nachlazení Oscillococcinum v České republice. První část je věnována teoretickému základu, zaměřuje se na nástroje marketingové komunikace, metody stanovení marketingového rozpočtu a především na mediální plánování. Praktická část nejprve seznamuje se společností Boiron CZ a přípravkem Oscillococcinum a dále se věnuje televizní reklamě za období posledních dvou let. Za pomoci monitoringu mediálních výdajů analyzuje celý segment a hlavní konkurenty, data z výzkumu MML-TGI pak pomáhají při definici cílové skupiny a podrobnějšímu zkoumání jejích charakteristik, postojů a konzumace médií. Práce se dále zabývá analýzou dat sledovanosti z TV Metru a v neposlední řadě dokládá vliv televizní reklamy na vývoj prodejů přípravku Oscillococcinum za pomoci dat z výzkumu IMS Health.